søndag 25. oktober 2009

Sykdom, skøyter og mat....

Da har det seg slik at jeg har fått denne influensaen. Den har bitt seg fast, men heldigvis har dagene med 40 i feber vært begrenset. Dessuten kom det som kastet på meg!
Fra å være helt frisk... begynte jeg plutselig å hoste og fikk høy feber.
I dag steller jeg godt med meg selv, og håper det slipper taket snart. Uansett skal jeg holde meg hjemme så lenge folkehelseinstituttet anbefaler - dette vil jeg ikke at de på jobb skal få.

Hvor syk jeg enn er, så har jeg en greie for mat - jeg er aldri så syk at jeg ikke er sulten! :)
Og tro meg, dere... nå har jeg vært slått ut av feber og smerter i brystet.
Mitt fokus er at jeg skal bli fort frisk. Så i dag har jeg drukket/spist smoothies.
Det er friskt - og jeg kan proppe dem med alt mulig av antioksidanter, som å er kjempe bra for meg.
Her er noen av mine favoritt kombinasjoner:

Blåbær balluba
Frosne blåbær (gjerne selvplukkede.. men butikkkjøpte går glimrende)
JA-yoghurt (ny joghurt fra Tine med masse gode smaker... ganske tyntflytende, og det liker jeg)
Juice med antioksidanter (Nora har ulike, og Tine har en som heter MANA.)
Banan


Skogsbær surprise
Frosne skogsbær

Ja- yoghurt
m/ markjordbær
Banan

Apppelsinjuice
, eller antioksidansjuice.



Og til sist vil jeg bare nevne deler av min spennende familie, som virkelig er i vinden for tiden.
Jeg og Arild er så heldige at vi har 2 store OL håp i familien. I helgen har de konkurrert i NM på Hamar. Det dreier seg da selvsagt om skøyter.
"The comeback kid" Eskil Ervik har vært på isen og levert det han skal, og det samme har søren meg også min svoger Mikael Flygind Larsen!
Jeg er utrolig imponert og litt stolt over å kjenne sånne fine idrettsfolk.
Gratulerer med knall innsats begge to :)












Ha en fin søndag folkens, så sees vi snart :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar