torsdag 22. oktober 2009

Svineinfluensa & skattelister



Da er skattelistene igjen tilgjengelige for oss alle. Nå kan vi kose oss med å sjekke venner, fiender, familie, kolleger (nåværende og tidligere), naboer og x`er!
Eller?!?!
Hver sin lyst.
Jeg må for min del si, at jeg IKKE er interessert i hva folk rundt meg tjener. Den eneste jeg er opptatt av lønnen til er meg selv:)
Mine vennskap er ikke basert på lønn og inntjening. Og for å være ærlig foretrekker jeg å ikke vite.
Ikke at inntekt skal være tabu, men det er liksom noe "privat" over det.
Helt sikker er jeg i min sak når jeg sier at dette for noen er rene julaften. Gjetter på at fler faktisk bruker til på å søke opp kjente og ukjente i disse listene.
I min bok , har man da for lite å gjøre.
Uansett - hva mener du om dette.. burde skattelistene være tilgjengelig for alle? Har de noen nytte?


Så er det denne svineinfluensaen da.....
Jeg innrømmer at jeg ikke trodde vi kom til å se noe særlig til den. Men nå når jeg hører at mange skoler her i Oslo er hardt rammet, begynner jo også jeg å bli litt engstelig. Tross alt har vi hatt dødsfall her i landet, av folk som ikke har vært i den såkalte "risikogruppen".
Hva gjør man så for å beskytte seg?
Man vasker hender og tar de vanlige forhåndsreglene. Men hva med vaksinen?
Er det noe alle bør ta, når den blir tilgjengelig?
Til og med den er jeg skeptisk til. Folk blir jo syke av den også.
Det store problemet i denne saken, for min del.. er at det stadig kommer motstridende informasjon i media. Hvordan skal folk generellt vita hva som gjelder?
Hva tenker du - blir det vaksine på deg og dine nærmeste?



I mellomtiden håper jeg dere alle holder dere friske, og tar vare på hverandre:)

Vi sees!

3 kommentarer:

  1. En sak er sikker - bruke tid på skattelistene skal jeg ikke!
    Er så enig med deg.


    Svineinfluensa? Står over den, takk.

    SvarSlett
  2. Skjønner heller ikke poenget med skattelistene. Har sjekket en person - megselv :-)

    Jeg har vært skeptisk til vaksinen og tenkt at det er hysteri og blåst ut av proposjoner - men om helsemyndighetene går ut og anbefaler alle å vaksinere seg så kan det nok hende jeg følger saueflokken......

    SvarSlett
  3. Ser ut som det blir vaksine på meg også. Jobben sponser og anbefaller lalala...

    SvarSlett