tirsdag 9. februar 2010

Vegetarianeruken fortsetter!

Min venninne fotografen og vegetarianeren, er et sted på vestlandet sammen med sin trofaste venn Chili.
Chili er en snill og grei Flat coated retriver, med masse energi!
Avsløringen om "vegetarianeren" i dag er som følger:
Hun og Chili bor i en leilighet/hytte der de er på tur. Og venninnen min er en dame som klarer å få full kalender selv om hun skal slappe av. Interessen for foto holder henne aktiv og på farten.
Så aktiv hadde hun vært i dag at hun ikke så for seg å gå en laaaang tur med hunden, som var i leiligheten og ventet på mamma`n sin.
For å utsette dette i det lengste, måtte hun derfor finne et sted hun kunne få ro og fred, etter noen timer for seg selv på ekskusjon.
Når jeg ringer henne synes jeg det er merkelig stille rundt henne...... og da jeg spør hvor hun er, svarer hun at hun sitter i bilen utenfor leiligheten, fordi hun ikke orker å gå inn!!
Når man søker tilflukt i en kaaaald bil, er det dårlig stelt med alternativer :)
Ikke nok med at hun faktisk ikke ville gå inn... hun hørte faktisk stakkars Chili bjeffe fra insiden.....hehehe....
:)

Dagens vegetaroppskrift er en enkel grateng. Jeg serverer den til både kjøtt og fisk.
GRØNNSAKSGRATENG
Skjær opp poteter, sopp, løk, squash, aubergin og tomater i tynne skiver. Legg de lagvis til den ildfaste formen er nesten full. Knus hvitløk og litt tørket rosmarin og ha over. Salte og pepre godt. Bruk fløte (enten krem- eller matfløte) og hell i til midt i formen.
Stekes i ca 45 min på 200 grader. Ta formen ut og riv over litt ost. La det så smelte såvidt i varm ovn , og server!
Enjoy :)


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar