onsdag 24. februar 2010

Det enkle er ofte det beste!


Har du det noen gang sånn at du virkelig bare har lyst på noe enkelt til middag?
I dag hadde jeg skikkelig lyst på pølse og lompe.
Selv om det er enkle greier, er det jo veldig godt en gang i blant.

I pølsedisken på butikken begynner det å bli et ganske godt utvalg. Her kan man velge de tradisjonelle wienerpølsene, gode gamle grill eller magre varianter med feks kylling.
Ingen tvil om at den magre varianten smaker vel så godt som de tradisjonelle.
Uansett er det viktig å trekke dem riktig. Er klar over at mange kun damper dem i vann. Men for å få litt ekstra smak, har jeg litt flytene buljong i vannet. Det gjør susen :)
Jeg er ganske tradisjonell i mitt valg av tilbehør: Gode lomper....Heinz ketchup (IKKE Idun!!!), skikkelig sterk sennep, rå løk og sprøstekt løk. Hadde jeg hatt rekesalat, hadde jeg sikkert klint på det også.
Mmmmmm......


Det var dagens middag. Ganske fornøyd med den, altså.


Og så over til temaet i morgen: Ønsker du deg venner som bare "stryker deg med hårene" - eller vil du ha noen som sier deg i mot i blant og faktisk er ærlig?
Tenk litt på det, og vær ærlig. :)

3 kommentarer:

  1. Hvor er vaffelen som tilbehør, du som er fra Moss?

    Og hvorfor innrømmet du ikke offentlig å ha maltraktert en god vegetar sandwich ved å be kokken om å lesse på kjøtt på alt det grønne til lunch? PETA folkene ville snudd seg i graven... ;)

    -V-

    SvarSlett
  2. En ting om pølser: Kylling pølser er ikke det beste. Kylling ben/rester (mjuk på fagspråket) males opp og has i . Skal du spise pølser kjøp Gilde winer eller finsbråten winer eller min favoritt bratfûrst (finsbråten 85 %kjøtt)

    SvarSlett