tirsdag 23. februar 2010

Parmesan bonanza!

Jeg simpelthen elsker god parmesan og jeg bruker den i masse forskjellig mat.
I dag feks, har jeg hatt den i en kylling salat med kald ravioli.


Lun kyllingsalat med parmesan
Stek kylling i terninger, sammen med litt rødløk. Kutt opp isbergsalat, tomat, stangselleri, sukkererter og ha over i en bolle. Liker du bønner, smaker de røde salatbønnene godt her.
Når kyllingen er gjennomstekt, ha 1 ss creme fraiche i pannen. Dette blir en fin dressing.
Salte og pepre godt - både i salaten og i panna.
Jeg brukte noen rester av ravioli, som jeg delte fint opp. Men kok gjerne pasta - eller dropp det helt.
Når alt er blandet sammen i bollen river jeg godt med parmesan over. Bruk en grov side av rivjernet, da synes jeg den smaker aller best. Ikke kjøp ferdig revet ost - det er IKKE godt!



Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar