søndag 21. februar 2010

Innesnødd helg!


Gud hvilken helg det har vært - rent værmessig!
Vi har virkelig merket vinden og snøen her oppe på toppen vår. Med et hus fra 1971, kjenner vi slike værforhold godt.
Det er bare en ting å gjøre: Fyre godt! :)


Jeg nyter fremdeles disse OL tider - og tenker det blir rart når det er over.
Helgens meny har blant annet bestått av fisk.
Fikk plutselig lyst på hvit fisk... og dro til Meny. Der hadde de skrei, og masse annet godt i disken. Med meg hjem handleposen hadde jeg fantastisk fine torskeloins.
Dette er et stykek av fisken som egner seg svært godt til baking i ovnen.
Som tilbehør serverte jeg min mandelpotet og selleri mos, lett stekte grønsaker (gulrot, fenikkel, rødløk, spinat, og sopp), samt en enkel saus med revet sitronskall. Sausen lages enkelt av fiskekraft, enten som du lager selv, eller kjøper. "Jacobs utvalgte" har en fin en. Jeg reduserer denne med hvitløk, selleri og løk. Og helt til slutt en skvett fløte og revet skall av 1/2 sitron :)
Fisken bakes i ovnen i ca 15 min.. på 200 grader.
Nydelig. Og enkelt.


En ny uke står for døren og den blir helt topp!
Det skjer så mye spennende i hverdagen nå, at det bare er å glede seg og smile.
Ikke lenge til påske heller... og da er planene klare.
Tenkte jeg skulle begynne å legge ut hverdagsmiddager fremover, som kan falle i smak. Alle kategorier, for de fleste ganer.

Ha en super, søndag. Foran tv`en eller ikke!
Jeg har begynt på LOST sesong 1..... blir spennende å se om det er en ny "vinner".


God søndag - og sørg for å ha en super uke! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar