fredag 5. februar 2010

Å banne i egen "kjærke".......


Mange av dere VET jeg lager alt av mat fra bunnen. Ikke bare fordi jeg elsker å gjøre "jobben", men det smaker alltid mye bedre, enn både halv og helvfabrikatet.


MEN.......hehe.... det er en ting, som jeg nylig skjønte jeg kom til å bli glad i. Det er et ganske nytt produkt, som jeg første gang prøvde ved en tilfeldighet.
I nærområdet vi bor finnes en lekker matbutikk som heter Jacobs. Å gå hit er en opplevelse i seg selv. Det er delikat, stort utvalg, hyggelige og kunnskapsrike medarbeidere, imponerende fiske- og kjøttdisk.... listen er lang.
Nå har hvertfall Jacobs laget et litt "eksklusivt" utvalg av matvarer, som selges i Menybutikkene rundt om i landet. Og her er det maaange godbiter. Jeg vil rett og slett si det er varer av spesielt høy kvalitet.
Sauser er kanskje det jeg er mest glad i å lage fra bunnen. Og her kommer innrømmelsen: Uansett hvor god jeg faktisk synes min hjemmelagede, nydelig, gule bernaisesaus er, så er Jacobs sin enda bedre!!!:)
Har du ikke prøvd denne - så gjør det, og bli sjokkert. I Positiv forstand :)
Jeg gjetter på at deres kraft varianter også er veldig bra, hvis du ikke har tid til å koke kraft selv.
Ta en titt i Meny sine butikker etter dette morsomme utvalget av varer.


Helgen er her, endelig - og jeg skal lage mat til "svigers" på lørdag. Det er alltid spennende, for min svigermor er en kløpper bak grytene. Sikkert flink nok til å skremme fanden på flatmark, men selv om hun setter stor pris på mine "kunster", så prøver jeg likevel å imponere henne hver gang. (Ikke ta bildet øverst seriøst - mine "Svigers" er fantastiske :)



Neste uke, er bloggen min dedikert til min venninne "Vegetarianeren". Den skal da omhandle diverse temaer, som jeg vet hun vil sette pris på. Så spenn dere fast: Hun har spesielle interesser.. ha haaaaa! :)
Hvertfall vil det hver dag komme en ny vegetarisk oppskrift, som vi kjøttetere kan bruke som tilbehør til det vi måttte ønske.
Ekstra spennende skal det virkelig bli, siden hun har lovet meg en ny "hemmelighet" om seg selv, hver dag, til å røpe her!




Kos dere i helgen - det har jeg tenkt til.
Vegetarianeren hilser fra grisgrente strøk.


Adois!

3 kommentarer:

  1. Nå kan vegetarianeren allerede røpe at hun har prøvd flere av disse Jacob's sausene, men endte opp med å spytte ut peppersausen, da den var lagt på kjøttkraft! Hvem forventer det i en peppersaus?? Skjerpings Jacob's!!!

    Ellers gleder jeg meg selv også til 'Vegetarianer' uken :)

    SvarSlett
  2. Nisse!! All god saus er laget på kjøttkraft!!! Hilsen sjefen i huset.

    SvarSlett
  3. Kjære jenta mi!
    Du selv, garantert, laget gode sauser av kjøttkraft, før vegetarianertiden!
    Jeg har spist en til lam, feks.

    Kanskje du skal vurdere å returnere til et liv i synden?? :)
    Kathrine

    SvarSlett