mandag 25. januar 2010

Lesehest!


Jeg simpelthen elsker å lese!
Før var det i grunn et feriefenomen.. men nå har jeg funnet rytmen. Helt herlig. For meg er det rett og slett en utrolig avspenning :)

Siden jeg kjører t-bane, har jeg ca 30 min hver dag som skal "fylles". Da er det opp med boka og rett inn i en annen verden. Med masse folk rundt meg, trenger jeg noe lettlest og enkelt. Derfor er ofte krim en slager.

Tidligere har jeg skrevet om mine favoritter som Nesbø, Mankell, Lindell osv.
Nå har jeg fått øynene opp for fantastiske Camilla Läckberg. En ung og utrolig dyktig dame, som bok etter bok tviholder på min oppmerksomhet. Hun har gitt ut 6 bøker ... om forfatteren Erica Falck og hennes hjemsted. Trør forrestem den 7. boken er skrevet, og kanskje også utgitt i Sverige.

Titlene du skal løpe og kjøpe er Isprinsessen, Predikantgen, Stenhuggeren, Ulykkesfuglen, Tyskerungen og Havfruen. Alt finnes i pocket, untatt Havfruen, som er forholdsvis ny.
Er du fan av Nesbø, er dette midt i blinken mens du venter på at Harry Hole skal dukke opp igjen :)

Jeg leser nå Havfruen.. og synes den er utrolig "mørk" og facinerende. Dama skriver godt og har fint driv i historien, nok en gang. Nå må hun bare fortsette å gi ut bøker, så jeg har noe å lese.
God lesing !



1 kommentar:

  1. Katrine Sundrehagen26. januar 2010 kl. 02:03

    Den nyeste boka hennes, Fyrvokteren, kommer på norsk i slutten av februar! Gleder meg allerede:)

    SvarSlett