mandag 11. januar 2010

Dinner for one!


Noen ganger, selv om man er gift eller har kjæreste, må man spise middag mutters alene. I mitt tilfelle har jeg en mann, som innimellom jobber en sen kveld, eller er bortreist i jobb.
Jeg MÅ spise middag hver dag, ellers er det noe som mangler!
De dagene jeg er alene til middag, trenger jeg å lage noe som er enkelt og godt.
I dag måtte jeg lage noe av litt rester....litt revet ost, salami.. en bit paprika.. løk...
Jeg kastet sammen en enkel Calzone!
Freste opp opp hakket salami, hvitløk og løk. Satt en bitteliten pizzadeig... av 2 dl hvetemel, 25 gram gjær, olivenolje, vann og salt.
Lot den heve i 30 min og fylte pizzaen, før den fikk steke i 25 min.
Hadde jeg giddet i dag.. burde jeg jo laget en 3-4 slike, og lagt dem i frysen. Men den gang ei....:)

Uten mat og drikke, duger helten ikke! :)

Ha en fin, fin kveld.

1 kommentar: