onsdag 6. januar 2010

Mettende salat til middag...Mmmmmm

Jeg er en stor fan av div slater. Spesielt glad er jeg i salat som middag. Mettende smakfulle salater, som jeg kan lage masse av og også spise dagen etter. Knall godt - og fort gjort!

I dagens tips er hemmeligheten 1 boks cottagecheese. Det liker du ikke, sier du?? Prøv! :)

Denne kan enten serveres som vegetarvariant, eller med ønsket kjøtt. Mine favoritter er: kylling (enten kjøttdeig, eller filèt), karbonadedeig, laks, eller biff i strimler.
Brun ønsket kjøtt, mens du kutter opp det du liker av grønsker.
Jeg bruker purre, kidneybeans, tomater, agurk, rødløk, vårløk, avocado, mais, ruccola. (Har jeg friske urter, bruker jeg det også)
Den geniale med denne salaten er at de alle ingrediensene untatt salaten, holder seg strålende en dag i kjøleskap.... fyll bare på med "ny" sprø salat dagen derpå!
Når alt er kuttet opp i en stor bolle, heller du det stekte kjøttet over. Jeg bruker 1 ss pesto og 1 boks med cottagecheese. Bland godt og smak til med salt og pepper.

Kan varieres i det uendelige.. og smaker nydelig. Til og med mannen min.. som ikke trodde man ble mett av salat, elsker dette. :)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar