tirsdag 3. november 2009

Enkel, saftig og god kake



Banankake husker jeg at jeg lærte å bake i heimkunskapen. Og jeg har ikke laget den veldig masse siden den gang. Stadig leter jeg likevel etter ting å bruke litt halvbrune bananer til.. bortsett fra smoothie. Så i dag baker jeg banankake! :)

Oppskriften er latterlig enkel.. og jeg lager deigen rett i blenderen.
Gjør bare klar en brødform med bakepapir før du setter i gang, og sett ovnen på 170 grader.

Bananbrød

100g smør (ta ut av kjøleskapet i god tid)
100g sukker

1 ts vanilliesukker

2 ts bakepulver

2 modne bananer

220 g hvetemel

0,5 dl melk

2 egg



Ha alle ingredienser i blenderen, og kjør sammen til en glatt masse. Tar ikke mange sekundene. Hell røren over i formen og stek på 170 grader i ca 1 time.


Lykke til :)

1 kommentar:

  1. Banankake er kjempe godt.
    Det er min "disse brune bananene skal jeg ikke kaste" løsning hver gang :-)

    SvarSlett