onsdag 25. november 2009

Sjokoladekake..Mmmmmm


Jeg VET mange av dere har mye ferdigmat liggende på kjøkkenet. Det være seg vaffelmix, kakemix, sauser på pose, pizzafyll o.l
Min mening om dette er i utgangspunktet at det stort sett er like raskt å lage det fra bunnen av - og nesten alltid blir det bedre!
MEN... det betyr ikke at jeg aldri bruker det selv. Ja, sjelden er det kanskje.......men visst kan det smake godt når jeg har "tryllet" litt med basisen.

Hvis du nå på død og liv må lage kake med en kakemixpose, så vær nå litt kreativ.....bruk den kun som en basis. Smelt alltid mørk sjokolade og smør og bland i, samt litt ekstra vaniljesukker.
Når kaken er ferdig stekt, etter anvisning på pakken, så finn noe deilig å fyll den med. Da jeg bakte i går... delte jeg kaken i 2 og smurte begge delene med et tynt lag med eplesyltetøy, og deretter et tykt lag med vaniljekrem. Da blir den saftlig og fin.
Legg kaken sammen, og smør på glasuren du har laget. Her laget jeg mørk glasur, med litt kaffe og masse daimkuler.

Visst blir det også godt med "jukse kake"... men merk mine ord: Det tar ikke lengre tid å lage den fra bunnen av! :)


Ha en fin kveld dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar