mandag 24. august 2009

Ut i naturen!











Når jeg var liten var vi mye utemed hele familien... enten på ski, eller på tur på beina. Vi plukket bær, sopp og padlet kano, faktisk :)
For min del, må jeg dessverre innrømme at turene dessverre har blitt færre med årene.
Det rare er at jeg faktisk "savner" slike opplevelser.




Mannen min og jeg planlegger nå å komme oss ut, og hente energi i fjellet!
Vi har derfor tittet litt på turistforeningens hjemmesider(www.turistforeningen.no), og der ligger det masse gode turforslag. For alle aldre og for alle nivå. Det er veldig betryggende.. he he:)

Jeg kunne gjerne tenkt meg å gå i Rondane, hvor bildet er hentet fra. Der er det mange ulike type turer, og fine steder å overnatte.
Ingen er vel negativ til litt god mat og drikke, etter mange timer i fjellet.
Det finnes til og med SPA muligheter!

Uansett tror jeg at det å komme seg litt vekk fra byens tjas og mas, kun virker positivt inn på oss. Noen beskriver det til og med som terapi.
Nå er det slik at vi i Oslo området har mange fine turplasser. Så det er ikke nødvendig med høyfjellstur for å være "ute i naturen".
Jeg håper vi begge blir bitt av basillen, og skal passe på å rapportere fra turene vi tar fremover.
Kanskje jeg tør å begi meg ut på en topptur i høst - det hadde vært en spennende utfordring!




Jeg ønsker alle som skal på tur i nær fremtid, GOD TUR!

2 kommentarer:

  1. Hot tips til turgåing i helgene hvis man ikke har tid til å dra langt avgårde. Kjør til Hakadal stasjon (like etter Nittedal) Der er det utrolig fine turstier. Vi var der masse i fjor og nå denne høsten. Vi har plukket både bær og sopp der :)

    SvarSlett
  2. SPA hotellet i Rondane er super koselig. Ikke sånn "lekkert og moderne" som man kanskje tenker på når man hører spa hotell, men koselig og skikkelig "hyttete". Men maten var kjeeeeempe god og turopplevelsene flotte!!

    SvarSlett