torsdag 13. august 2009

Hverdag!


Har dere tenkt på noen gang at "hverdag" ofte blir brukt i negativ forstand?
"Når hverdagen kommer", sier man ofte. Spesielt hvis man skal hjem fra ferie, eller forelskelsen legger seg, eller skal flytte sammen o.l

For meg er denne "hverdagen" undervurdert!!
Jeg er i bunn og grunn en latterlig enkel sjel. Den beste tiden i løpet av en dag, er når jeg runder hjørnet i nabolaget på vei hjem. Jeg ser huset, henter posten, ser bilen i garasjen og lurer på om mannen min er hjemme.
For meg er hjem et fristed. Et sted hvor jeg bare er meg. På godt og vondt!
Ettermiddagene og kveldene brukes ofte foran tv, på tur i nabolaget, over en flaske vin, i sengen med en god tv-serie på pc`en eller ryddende/vaskende rundt om i huset.
Når jeg tenker meg om, er nok hverdag min favoritt dag. Det er også de dagene det er flest av, og jeg velger å omfavne dem. Gjør noe ut av tiden hjemme da : Lag noe god mat, lei en gøy film, prat sammen eller inviter folk på besøk. :)
Ja, så må man stå opp tidlig.... man må jobbe i ganske mange timer......men så skal man hjem.. Og det å føle at man har utrettet noe, og nå skal "nyte", er en god følelse!

Nå har jeg noen å komme hjem til. Det er en trygghet, som mange vil kjenne igjen. Og om man ikke har de mest aktive hverdagene etter jobb, er det godt å ha noen å dele ting med.
Om det er en venninne, eller mann

Aaah.. nok en hverdag i morgen.. men det er fredag... og da skal vi snart nyte helg. Så litt avveksling skal vi snart få. Vel fortjent, om jeg skal si det selv :)

Nyt helgen når den kommer, men nyt også de hverdagene kommer etter det.


Avslutningsvis skal jeg dele en liten koserett jeg nettopp lagde.. og som kan funke som forrett, eller liknende:

"Kveldskos"

En skive brød
Brie/camenbert
Løk
Pesto
Hvitløk
Skinke (gjerne serrano, men salami funker utrolig bra også)

Jeg griller en skive i ovnen for å få den litt sprø... gnir den med hvitløk. Legg på ost og noen ringer med rødløk. Settes under grillen i noen minutter, til osten blir bløt. Ta ut. Drypp på pesto og pepper. Legg på skkinken og NYYT. Enkelt og nydelig!


God natt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar