mandag 27. juli 2009

Nå må vi bestemme oss.....


.... og med "oss", mener jeg jenter/kvinnner.

For det aller fleste jenter er det viktig å bygge egne karrierer, være sterke, selvstendige, uavhengie og ha full kontroll på eget liv. Meg selv, inkludert.
De samme jentene, synes derimot at det er helt i orden å, mentalt, la lommeboken ligge igjen hjemme når man går ut. "Det er alltid noen som er villig til å spandrer..."
Selvsagt er det både smigrende og koselig at man blir påspandert en drink i ny og ne... men å forvente/planlegge at målet er å ikke bruke en krone, vet jeg ikke om jeg synes noe om.
Jeg sier ikke at man ikke skal ta i mot en drink eller 2 fra en trivelig kar man slår ihjel litt tid sammen med - men å "prostituere" seg for en Cosmopolitan, er ikke god stil.
Jeg er helt sikker på at den "selvstendige, uavhengie, karrieredrevne og sterke kvinnen" har råd til både 1 og 2 drinker selv.

Jeg har selv vært singel, og kan søren ikke huske fantastiske "gratis kvelder" på byen. Tror jeg kan telle på en finger de gangene noen har kommet bort i en bar og spurt hva jeg ønsker å drikke.... bortsett fra bartenderen, da :)


Vi skal ikke bli så selvstendige at vi ikke "trenger" en mann. For der er jeg tradisjonell. Selvsagt skal kvinner få være kvinner - og rollene skal være ulike.
Men vi kan ikke kreve å stille likt som gutta, hvis vårt ønske er annerledes. Eller: "Få i pose og sekk." :)


Moralen er vel bare: Alt med måte.... uansett hva det gjelder !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar